Bittert Skövde

Ikväll var jag med om något så ovanligt som en rätt skön löprunda. Eller, ja, löprunda och löprunda,  det jag ägnar mig åt kan knappst kallas löpning, jogging ligger nog lite närmare sanningen.

Hur som helst, det var en underbar vårkväll att springa i. Dagens värme dröjde sig kvar, luften var fylld av grillos och  blomdoft och den nedgående solen gav det intensivt gröna landskapet en guldgul nyans. När man inte behöver lägga all sin koncentration och energi på att placera ena benet framför det andra så kan man unna sig att njuta av allt detta. Rapsen har precis börjat blomma och det gör inte saken sämre. Det är bara så fint.

*************************

Handbollssäsongen tog slut idag då både herrarnas och damernas finaler spelades i Globen. Tyvärr utan lundensiska inslag.

Hammarby vann herrfinalen över Skövde med hela 34-22. Helt klart rätt lag som vann, men visst är det lite tråkigt att det ska behöva bli så stora siffror i en final.

På damsidan var det betydligt jämnare. Sävehof slog Skövde med 29-27 efter förlängning. Skövde ledde stort med tio minuter kvar men Sävehof med fantastiska Johanna Alm i spetsen kämpade sig ikapp. Johanna gjorde hela 14 mål och detta trots att hon tvingades gå ut och sy tre stygn över höger öga efter en krock med Skövdemålvakten Gabrielle Kain.

För Skövde var det tredje raka finalförlusten. Inte svårt att föreställa sig hur bittert det måste kännas, speciellt då man ledde så stort, men, för att använda en klassisk sportklyscha, glömde knyta till säcken.

Frågan är om Skövde får en ny chans nästa år. Storstjärnan Linnea Torstensson som slog igenom med dunder och brak i EM, lämnar laget för spel i Danmark. Hon blir självklart enormt svår att ersätta. Vad som händer med Sävehofs Johanna Alm vet jag inte jag, men jag skulle bli mycket förvånad om hon spelar i Sverige nästa säsong.

Börjar även bli lite nyfiken på vad som händer i  mitt favoritlag LUGI. Spelare som kommer? Spelare som går? När är det egentligen Silly Season i handbollsvärlden?

Kommentarer
Postat av: X

Johanna Ahlm har skrivit på för Sävehof. Vad det gäller Lugi så dyker det snart upp ska du se.

2007-05-21 @ 19:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback