Första frilansjobbet

Det är par dagar sen jag skrev nu och det har hänt en del.

I lördags gjorde jag mitt första riktiga frilansjobb. Hade fått i uppdrag av Sydsvenskan att skriva om matchen Mabi-Karlskrona i södertvåan.

Det började sådär med att jag körde lite vilse på Rosengård i jakten på idrottsplatsen. Som tur är tycker jag inte det är någon större prestigeförlust att stanna och fråga efter vägen, så det gjorde jag. Sen var det lätt att hitta.

Antecknade febrilt under hela matchen. Antagligen mycket mer än vad som var nödvändigt. Intervjun (om det nu kan kallas det..) som jag gjorde med Mabis tränare efter matchen går inte heller till världshistorien som en av de bättre som gjorts. Det är svårt att hinna skriva, lyssna och fundera ut nästa fråga samtidigt.

Hur som helst, jag fick ihop mina 1800 tecken och kunde skicka in dem till tidningen innan deadline. Det var sen en ganska skön känsla att slå upp sportsidorna morgonen därpå och faktiskt se sina ord och formuleringar i tryck.

image10

Nu återstår att se om jag får betalt också. Gissar att det hänger mest på hur jag lyckas med min faktura! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback