Fortfarande obesegrade

IFK Norrköping är fortfarande obesegrade i Superettan. Ikväll spelade man 2-2 mot Häcken hemma på Parken. Norrköpings kvitteringsmål kom i den 93:e matchminuten. Som tur är är mål gjorda på övertid lika mycket värda som de som görs under ordinarie speltid.

Skönt att inte förlora mot Häcken. Det är väl ändå ett lag som bara en mor kan älska?

Norrköping har nu spelat åtta matcher i rad utan att förlora, förra säsongen inräknad. Det kan man så klart kalla en svit.

Men det finns sviter och så finns det sviter. Umeå IK:s svit är av det mer fantastiska slaget. Efter deras storseger mot Bälinge igår är de uppe i 51 matcher på raken utan förlust (i allsvenskan alltså). Fantastiskt. Och samtidigt så himla tråkigt...

Jag tröstar mig med att för varje match som går så kommer förlusten närmare. Inget lag kan vinna jämt.

Om jag får önska så spräcks sviten på onsdag nästa vecka när UIK kommer ner för att möta hudkrämarna. Vilken match det kan bli! IP:s fotbollsplan kommer att vara alldeles pintjock av världsstjärnor.

Läge för publikrekord tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback