Grisfotboll är också fotboll

Det var inte vackert, inte ens nära. Men tre poäng är tre poäng oavsett hur de tas. Det kommer alltid komma matcher under en säsong, när kreativiteten tryter och benen känns tunga, som man helt enkelt måste "grisa" sig igenom. Derbyt mot City var en sån match.

Van der Sar som jag skällt lite på på sista tiden blev hjälte då han räddade en felaktigt dömt straff med tio minuter kvar. Kan mycket väl ha varit räddningen som avgör hela Premier League.

Imorgon Arsenal-Chelsea. Arsenal förlorar sällan hemma på Emirates Stadium och lyckas de undvika det även imorgon så är United klara mästare.

Mästare. Knappt jag vågar ta ordet i min mun. Har följt laget så intensivt den här säsongen och det skulle kännas så bittert att tappa ligatiteln så här på upploppet.

Så. Go Arsenal! Ge mig en anledning att få fira imorgon kväll.

*****************************

Sverige vann den icke tv-sända em-kvalmatchen mot Italien med 2-0. Vad jag förstått så var det inget sprudlande spel som Sverige bjöd på, men strunt samma, det hade ändå ingen förväntat sig mot ett snålt spelade Italien. Seger på bortaplan mot den tuffaste motståndaren i gruppen är så klart en jättebra början på kvalspelet.

*****************************

Södra Sandby vann också idag. 1-0 hemma mot ett Falkenberg som övertygat så här långt. Hurra va bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback