Kirsebergs IP vs Wembley Stadium

Just nu ösregnar det här i Lund. Om tre timmar börjar FA-cupfinalen mellan Chelsea och United. Dåligt väder och en grym fotbollsmatch på TV, det låter onekligen som en perfekt kombination.

Dock inte för mig den här gången. Jag ska plocka fram paraplyet, kränga på mig regnkläderna och bege mig till Kirsebergs IP. Nykomlingsmöte i södertvåan mellan Kirseberg och Älmeboda. Ljusår från Wembley.
 
Ändå är valet lätt för mig, jag måste ta vara på varenda chans jag får att "göra matcher". Är dessutom lite nyfiken på Kirsebergs tränare Magnus "Bloody" Nilsson. Hur får man ett sånt smeknamn? Måste fråga honom.

Har jag tur hinner jag hem till sista halvtimmen av United-matchen.

Ska förresten bli kul att få se nya Wembley. Arenan tar 90 000 åskådare och alla platser ska ha fri sikt till planen. Det snackas redan om den som världens bästa fotbollsstadion.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback