Lite blandat

LPGA-tävlingen som spelades i helgen leddes efter första rundan av en Sörenstam. Men inte Annika, utan Charlotta! Efter hennes inledande 64:a följde dock tre rundor över par och Lotta slutade till sist på en 60:e plats.
Hade verkligen unnat henne en framgång, att få lite rubriker för sina egna prestationer och inte Annikas.

******************************

Såg ni när Ronaldinho tappade humöret och blev utvisad i Barcas match mot Getafe i helgen? Trodde knappt att den ständigt leende brassen kunde bli arg.  Men till skillnad från den italienska ligan så kommer ju den spanska att leva ända in i slutet. Real Madrid och Barcelona har lika många poäng med två omgångar kvar och pressen på spelarna är stor.

Jag tippar Real som mästare. Beckham verkar ha hittat tillbaka till gammal god passningsform. Han matar fram precisa inlägg som Raul och van Nistelrooy förvaltar väl. Inget fel på Barcas offensiv heller, Eto'o och Messi är "hyfsade" lirare, men det är klart Ronalindhos frånvaro kommer betyda en del.

******************************

Det blir ingen guldsko för Afonso Alves. Totti gjorde de två mål som krävdes i sista omgången av Italienska ligan. Lite synd om Afonso tycker jag, fast gissar att landslagsuttagningen är bra plåster på såren.

******************************

Klüft vann sin artonde raka sjukamp i helgen. Med tanke på Carro hade en del otur med vindarna så var hennes totalpoäng helt ok. Hon säger att hon nu för första gången på länge kan tävla utan att ha ont någonstans. Det väcker vissa förhoppningar i mig. Inte om VM-guld, det räknar jag med att hon tar, utan om rekord. Hennes svenska rekord är snart fyra år gammalt och det hade varit roligt att se henne slå det i Osaka.

******************************

Två svarta katter korsade vägen när jag var ute och sprang tidigare ikväll. Tar de då ut varann eller betyder det dubbel olycka? Återstår att se antar jag...

Kommentarer
Postat av: Lugisten

Hallå där! Kul att läsa dina tankar om sport. Såg att du bloggat lite om LUGI, kolla gärna in http://lugisten.blogg.se/, en nystartad blogg om LUGI Handbolls herrlag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback