Nästa Örgryte!

Öster - IFK Norrköping sändes på Sportexpressen idag. Jag var naturligtvis inställd på att följa matchen intensivt. När ens favoritlag spelar i Superettan gäller det att ta de chanser man får att se dem spela.

Men så mycket för att ta den chansen, ca tio minuter in på första halvlek sussade jag gott i soffan. Jag var faktiskt inte speciellt trött innan matchen och det säger väl en del om vilket sömnpiller den var...

Ryckte dock upp mig efter paus och i den 74:e minuten fick jag se Norrköpings Eirik Dybendal göra 1-0 på ett mycket vackert sätt. Öster mäktade sen inte med någon kvittering och Peking är tillbaka i tabelltoppen. Dessutom är man efter sex matcher fortfarande obesegrade.

Återtåget tuffar vidare. Nästa station Örgryte.

***************************************************

Läste på Aftonbladet idag att Afonso Alves är uttagen i det brasilianska landslaget. Vad jag vet är han den första "svensk-brasilianaren" som når så långt. Afonso var grym när han spelade i MFF och han har knappast blivit sämre sen han lämnade Sverige. I år har han gjort hela 34 mål för sitt Herenveen. Otroligt kul att han får den här chansen!

***************************************************

Det verkar som att Zlatan kanske trots allt hinner bli frisk till EM-kvalet mot Danmark den 2:a juni. Inget är förstås säkert än, men det ser ändå lovande ut. Jag får erkänna att jag nog trodde att han skulle ta chansen och utnyttja sin skada för att "slippa" vara med. Så verkar dock inte alls vara fallet och det är så klart underbart om Zlatan verkligen vill spela i landslaget.

Det har förresten kommit ut ännu en bok om Zlatan. Den heter "Zlatan är Zlatan" och är skriven av min favorit Jennifer Wegerup och Petter Karlsson. Det har snackats mycket om den här boken på sista tiden och den har fått både ris och ros. Ser fram emot spännande läsning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback