Nyförvärv

Nyförvärven börjar droppa in nu. Man Utd har ju sedan tidigare värvat Owen Hargreaves från Bayern München och nu är det även klart med Nani från Sporting och Anderson från FC Porto. Spännande värvningar tycker jag och också en del i den nödvändiga föryngringen av truppen, Nani är 20 och Anderson 19.
 
Sist klubben "hämtade" spelare i den portugisiska ligan gick det ganska bra. Tror det här blir bra också, kanske inte "Ronaldo-bra", men ändå bra.

***************************

EM-kvalet närmar sig med stormsteg nu och jag tror tyvärr inte att Anders Svensson kan vara med. Idag tränade han inte ens. Lite av ödets ironi att när Kim är skadad och Anders har chansen att visa upp sig så blir han också skadad.

Trodde nog aldrig jag skulle säga detta, men jag tror det är värre för Sverige om inte Svensson kan vara med än om Zlatan inte kan det. Har liksom haft på känn att boråsaren skulle göra en kanonmatch. Fast  å andra sidan så är jag en usel tippare, har jag nått på känn blir det oftast tvärtom.

Jag kanske borde ha högre tankar om Zlatan för på nyheterna på radion idag sa de att han var i kanonform. Fantastiskt tänkte jag, killen har bara tränat för fullt i ett par träningspass och är redan inte bara spelduglig utan också i kanonform! Wow!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback