Plötsligt händer det

Ni vet hur det är ibland i fotboll. Ena laget leder med uddamålet . Motståndarna får en hörna under matchens sista skälvande sekunder. I ett desperat sista försök att kvittera skickar man upp allt man har, inklusive målvakten. En chansning som i princip aldrig går hem.

Vi såg scenariot utspela sig i matchen mellan Örebro och MFF igår. Dock med en avgörande skillnad. Örebros målvakt Richars Richardsson  fick pannan på bollen och gjorde mål. Kvitterat 1-1 och så klart stort jubel på Behrns Arena. Hade jag varit där, hade jag också jublat, inte för att jag håller på Örebro, utan för att grejen i sig är så grym!

MFF:s konstgräsförbannelse verkar inte vilja brytas. Det var så nära igår och så tappar de segern på det här viset. Bittert.

**************************************

Ldb FC Malmö har för närvarande tre anfallare skadade. Det är inte vilka som helst heller, utan förstavalen Helgadottir, Manon och Lundin. Man har en bred trupp, men inte så bred att frånvaron av dessa spelare inte får stor betydelse. Jag trodde verkligen att Malmö skulle kunna hota UIK på onsdag, men nu vette sjutton och det som i mina ögon skulle bli årets match på onsdag känns nu inte riktigt lika roligt längre.

**************************************

Christian Olsson gör inte mycket väsen av sig för tillfället. Jag har faktiskt ingen aning om hur det står till med eventuella skador och säsongspremiärer. När Olsson ligger lågt så låter istället andra trestegshoppade höra tala om sig. Brasilianaren Jardel Gregorio hoppade 17.90 i helgen! Det sjätte längsta hoppet någonsin och 11 cm längre än Christians personbästa.

Konkurrenterna börjar rada upp sig inför VM i Osaka.

Kommentarer
Postat av: rosenblom

Christians konkurrenter brukar ändå falla på ett uselt mästerskaps-psyke...
för övrigt... en blogg helt tillägnad sporten och du missar det största...? att Nadals segersvit på gruset är bruten. vilken miss! ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback