Silly Season

Säsongen är inte riktigt slut än, men Silly Season har så klart redan dragit igång. Tänkte bara lite kort redogöra för några av de rykten som snurrar kring Manchester United. Ferguson sägs vilja värva tre spelare som mer eller mindre ska kunna gå direkt in och ta en ordinarie plats i laget.

In:
Michael Owen, Newcastle
Owen har spelat i Newcastle i två år, men varit skadedrabbad och inte spelat många matcher. Nu är han tydligen frisk och en frisk Michael Owen är en tillgång för vilket lag som helst. Hade gärna sett honom i United då jag tror det är en spelartyp som skulle passa in.

Samuel Eto'o, Barcelona
Oj, oj, oj! Många klubbar slåss om Barca-stjärnans namnteckning och skulle United vinna den kampen känns det som chanserna till ett nytt ligaguld är mycket stora. Eto'o är en fantastisk fotbollsspelare och en pålitlig målskytt. Sannolikheten att han blir kvar i Barcelona känns väldigt liten efter alla turer som varit där. Frågan är om det blir United, Chelsea eller nån annan klubb.

Dimitar Berbatov, Tottenham
Jag har sett för lite av honom för att egentligen ha nån åsikt. Tottenham verkar beredda att höja hans lön rejält för att få honom att stanna i klubben.

Steve Sidwell, Reading
Reading har överraskat positivt i år och Sidwell har stor del i detta. United behöver fler mittfältare. Förstauppställningen är bra, men bakom den är det tunt.

Owen Hargreaves, Bayern München
Ferguson har varit ute efter Hargreaves lääääänge. Har dock inte riktigt fattat varför. Bayern Münchens prislapp är hög så sannolikheten är stor att det inte blir nån övergång nu heller.

Fernando Torres, Atletico Madrid
Har inte sett honom jättemycket, men det jag sett har jag gillat. Också en spelare som kopplas ihop med många klubbar.

Nani, Sporting
Den här killen tycker jag om! Hade varit underbart att få se honom på Old Trafford. Frågetecken för om han inte är lite för lik Ronaldo.

Gareth Bale, Southampton
Försvarsspelare som jag har noll koll på.

Franck Ribery, Marseille
Slog igenom under VM ifjol. Var riktigt bra då, men sen har iaf jag inte hört så mycket om honom.

Ut:
Wes Brown
Bl a Newcastle är intresserade. En riktig trotjänare i United som fått ta stort ansvar i år när skadorna i backlinjen duggat tätt. Är alla friska är han knappast Fergusons förstaval och därför kanske inte så konstigt om han vill lämna. Jag hoppas ändå han blir kvar.

Louis Saha
Har fått stora delar av säsongen förstörd av skador. Frisk tycker jag dock fortfarande han har mycket att tillföra i United.

Gabriel Heinze
På väg till Juventus? Har blandat och gett den här säsongen och jag kommer inte gråta blod om United säljer honom.

John O'Shea
United behöver sin hjälpgumma! Fast frågan är vad som är roligast, att vara hjälpgumma i ligans bästa lag eller en ordinarie framträdande spelare i Sunderland.

Ska bli spännande att se hur det hela slutar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback