Ring på Amanda!

Ja, jag tittar på idol och ikväll vill jag att ni håller tummarna för Amanda. Eller håller tummarna förresten, vem försöker vi lura, det hjälper ju inte ett skit. RING! Ring på Amanda!

Amanda är den coolaste idoldeltagaren någonsin, utan konkurrens.

*************************************

Silly Season pågår som bäst. AIK, och nu pratar jag så klart om damallsvenskan, är ett av de mer aktiva lagen. Man värvar klasspelare på löpande band.

Jag kan dock inte hjälpa att det känns lite som deja vu. De gjorde samma sak ifjol och resultatet var verkligen allt annat än upplyftande.

Nåväl, något ska de väl ha lärt sig av årets säsong. Om de bara får fart på målskyttet som var exceptionellt dåligt i år så tippar jag att AIK blir att räkna med när det drar igång igen i april.

Till skillnad från AIK som gör mycket väsen av sig är det i princip helt tyst från LDB FC Malmö. Vad är det som händer?! Tänker man bara stillatigande se på hur konkurrenterna förstärker?

Visst, man har signat Pavlina Scasna som i mina ögon är ett superförvärv. Men den övergången har varit klar länge och dessutom har ju Pavlina hunnit gå och skada sig.

Det är nästan så att jag börjar hoppas på Cristiane... men bara nästan... jag har verkligen otroligt svårt för henne sen VM-semifinalen...

Nä, tills vidare är det väl bara att försöka hålla humöret uppe och intala sig att LDB jobbar på i tysthet för att sen ta bladet från munnen och presentera flera bra nyförvärv på samma gång.

***********************************

Lite märkligt hur mycket upp och ned det går med mitt frilansande. I onsdags var jag i Trelleborg och skrev handboll för Alingsås Tidning. Imorgon blir det Lugis damer för Sydsvenskan och både imorgon och på söndag blir det lpga- och pga-kval för golf.se. Förra veckan var det ingenting. Tur att man har ett "riktigt" jobb också, frilansinkomsterna är inte direkt stabila...

Apropå Alingsås så börjar jag nästan känna mig som lagets Skånemaskot. De har spelat fem matcher här nere, vunnit tre och förlorat två. Jag har skrivit om de tre de vunnit, men inte om någon av dem de förlorat. När Robert Wedberg, Alingsås tränare, fick syn på mig efter matchen sa han:

- Om jag vetat att det var du som var här hade jag ju inte behövt vara nervös.

Nu är det är bara en match kvar för Alingsås här i Skåne. Ystad i februari. Lite tråkigt tycker jag. Nu har jag ju börjat få bra koll på dem, känner igen spelarna utan behöva tjuvtitta i laguppställningen. I onsdags till exempel hade Alingsås nummer åtta Glenn Andersson av någon anledning bytt till nummer elva efter paus. Skånskans reporter på plats satt brevid mig och utbrast något förvirrat:

- Vem sjutton är nummer elva?
- Det är Glenn Andersson, svarade jag utan att tveka. 

Självklart känner man igen Glenn utan att behöva se numret på ryggen :) 

Jag vet inte om det är oproffsigt på något sätt, men det går väldigt fort för mig att fatta tycke för de lag jag skriver om. Kan inte sticka under stol med att jag gärna ser att det går bra för Alingsås.

Oj, vad klockan går! Nu är det Idol!

Kommentarer
Postat av: Lugist

Alingsås verkar vara ett gött gäng - så det är nog lätt att börja gilla dem

2007-12-02 @ 11:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback