VM-lottningen

De flesta experter verkar eniga om att Sverige fick en bra lottning i VM-kvalet. Jag vet inte jag, visst kunde det kanske varit värre, men jag har svårt att tro att vi tar oss till VM 2010. Med tanke vad landslaget presterat på senaste tiden och att så få unga lovande spelare knackar på dörren, känns det väl tufft att vi ska vara före både Portugal och Danmark när kvalet avslutas...

Jag är över huvud taget ganska bekymrad över svensk fotbolls närmaste framtid. Inga av våra ungdomslag imponerar, varken på dam- eller herrsidan.

Man pratade om Markus Berg i sportspegeln ikväll, att han mycket väl kan vara en av de nya spelare som kommer med i nästa års EM-trupp. Jag gillar Berg och ser honom gärna i ett svenskt landslag, men helt ärligt känns det inte som om det är på forwardssidan vi har störst problem. Både Elmander och Zlatan håller i många år än. Det är ju på backsidan och på mittfältet bristerna finns. Vilka unga spelare ska ta över där?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback