Lugi bäst i Skåne

Jag bestämde mig för att prioritera den allsvenska guldstriden framför derbyt Eslöv-Lugi i damernas elitserie i handboll. Kanske ångrar jag det beslutet nu när jag sitter med facit i hand (Lugi vann!). Det var underbart att se glädjescenerna i Göteborg, men hade antagligen varit minst lika härligt att se de vinröda fira i Norrevångshallen.

Hur som helst, det var otroligt starkt av Lugitjejerna att vinna. Nu är man bara två poäng efter serieledande Skövde. 

Extra kul förresten att Mia Rademacher fick göra lite mål! 

Läs vad Heidi Silvander på Sydsvenskan skriver om
matchen.

I vår blir det ett nytt derby. Det spelas här i Lund och det tänker jag inte missa!!

**************

Vilken grym start Gunde har fått. Segrar både på dam- och herrsidan i dagens sprintstafetter. Lite OS-känsla över det hela! Peter Larsson är fortsatt obestridlig kung av Dusseldorf, han har ännu inte åkt därifrån utan en seger. Idag ersatte han en krasslig Björn Lind och gjorde i par med Thobias Fredriksson ingen besviken.

Roligast var ändå segern på damsidan. Britta Norgren och Charlotte Kalla är två tjejer som vågar satsa och ta risker och det är kul när såna lyckas. Kalla verkar dessutom redan ha gett mig svar på frågan jag ställde igår. Om hon kan ta ytterligare ett kliv i år.

**************

Efter att ha sett IFK Göteborg- Trelleborg slog jag över till Canal+ och matchen Liverpool-Arsenal. Snacka om kontraster. Vid såna direkta jämförelser är det lätt att se på vilken nivå svensk klubblagsfotboll befinner sig.

Vi har mycket att lära... Svenska damlandslaget borde t ex ta sig en titt på det passningspel som Manchester United presterar.


Kommentarer
Postat av: Lugist

Roligt i Eslöv också var att det var en så bra match! Högt tempo och fin underhållning!

2007-10-29 @ 17:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback