One of those days...

Vissa dagar borde man aldrig gå upp ur sängen...

Klockan (läs alarmet på telefonen) ringde som vanligt kvart i sju. Med sömngångaraktig säkerhet tryckte jag på snooze-knappen, eller i alla fall trodde jag jag gjorde det...

Vaknade en timme senare för att upptäcka att jag försovit mig. Slängde i mig en fattig skål med yoghurt och havrefras, sprang ut till cykeln. Punka på den. In igen efter pumpen. Tillbaka ut till ett däck som absolut inte ville fyllas med luft hur frenetiskt jag än försökte. Så fort jag tog bort pumpen smet luften ut igen med ett försmädligt pysande. Suck och stön, förbannade j***a skitcykel.

Hämta bilnyckeln och se där, bilen startade i alla fall! Framme på jobbet var naturligtvis alla våra parkeringsplatser redan upptagna. Vad hade jag väntat mig, sen som jag var... Ställde mig på ett annat företags plats och med det flyt jag verkar ha idag så ligger det säkert en fet p-bot på vindrutan när det är dags att åka hem.

Har er dag också börjat bra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback