Vintern på ingång

Vi befinner oss mitt i övergången mellan sommar- och vinteridrotter. Allsvenskan avgörs idag och i helgen har världscupen i både alpint och längd dragit igång.

Efter en lång fotbollssäsong ska det bli kul med snösport. Vi har bland annat VM i skidskytte på hemmaplan att se fram emot. Det sägs att Wolfgang Pichler fått de svenska skidskyttarna är träna hårdare än någonsin. Ska bli intressant att se vad det betytt för en sån som Helena Jonsson som förra säsongen vad dösäker i skyttet, men lite långsam på skidorna.

Anja Pärson blev sjua in sin premiär i går. Jag måste erkänna att jag är lite tveksam till hur motiverad hon är. Räkna bort henne gör jag dock inte! Det gjorde jag inför VM i Åre och ingen har väl glömt vad Anja åstadkom där...

Kul med en bra inledning för längdåkarna. Insatserna förra säsongen var ju verkligen inte mycket att skriva hem om... förutom för Charlotte Kalla då. Kan hon ta ytterligare ett steg i år?

För övrigt hoppas jag att IFK Göteborg vinner idag. Vilken känsla att få göra det inför 40 000 åskådare hemma på Ullevi! Skulle IFK misslyckas hoppas jag på Kalmar.



Kommentarer
Postat av: Turbidblue

Tror nog att Anja har en del motivation kvar.. kan bli ett mycket intressant VM =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback