Det ser bra ut

Lugi förlorade som väntat mot Sävehof idag. Men trots förlusten hade jag en bra magkänsla när jag lämnade Idrottshallen. Jag tyckte det såg riktigt bra ut! Förlust med bara två mål mot svenska mästarna är inget att skämmas för.

Laget känns tyngre i år och framför allt tror jag man har en bättre bredd. Sanna Harris ankomst kommer nog avlasta Sabina Jacobsen en hel del och det kan bli viktigt. Sanna passar som handen i handsken i det här laget och gjorde en grym match idag. Liksom Sabina och Caroline Jönsson.

Även om Sanna Harris var det nyförvärv som glänste mest så tycker jag även de andra ser intressanta ut. Kantspelaren Sara Öhrström till exempel!

Men, Lugispelarna får ursäkta, bäst på plan idag var Sävehofs Isabelle Gulldén. Jisses vilken lirare! Bra skott, bra spelsinne, snygga framspelningar. Hon måste få chansen i a-landslaget snart!

***************************

Brasilien slog Kina med 4-0 idag. Spelaren bakom segern? Marta så klart!
Jag tror Brasilien har en bra chans att vinna VM tack vare henne.

***************************

Blir en spännande avslutning av Solheim Cup imorgon. Jag står dock fast vid att USA kommer att vinna. Linda Wessberg fick spela sin första match idag och gjorde det alldeles lysande. Mycket starkt av en debutant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback