Martas show

Brasilien-USA 4-0.

Utklassningsiffror.

Visst hade Brasilien flyt, självmålet, den helt vansinniga utvisningen, men det gick ändå inte att ta miste på vilket lag som var bäst eller för den delen vilken spelare som var det... Martas sista mål var bara sååå grymt.

Mina känslor för Brasilien i final är dubbla. Det är alltid kul när en jätte som USA falleroch visst är det underhållande att se "brassorna" spela. Samtidigt har jag väldigt svårt för attityden som många av spelarna i  laget visar upp.

Såg ni hur Christiane jublade när Shannon Boxx fick sitt andra gula kort? Sånt beteende får det att vända sig i magen på mig. Fy fan. Jag köper inte att man ska vinna till viket pris som helst.

Jag ska hålla på Tyskland i finalen. Känns nästan overkligt, men så är det.

Utvisningen förresten. Det räckte med en snabb blick på tv-bilderna för att se att den var helt absurd. Hade det inte varit en bra idé att låta domaren ta del av dessa också. Direkt, under matchen alltså. Det kanske inte är praktiskt möjligt, men när det gäller en utvisning i en VM-semifinal så får det bara inte bli så fel som det blev idag. Det får inte det.

Och varför är det bara kvinnliga domare? Det är väl viktigare att ha de bästa domarna, oavsett kön.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback