Mycket rött första dagen

Det var mycket rött på tavlorna i Solheim Cup i går, precis som jag hade förväntat mig. Jag tycker USA har ett klart bättre lag än Europa.

Europa lyckades dock  utjämna ett par av matcherna i slutet vilket gjorde att USA:s överläge bara blev en poäng efter första dagens spel.

Absoluta höjdpunkten var naturligtvis Laura Davies fantastiska par på 16:e. Utslaget gick långt åt h*****e ut i skogen, bollen verkade i det närmaste ospelbar där den låg i en slänt. Laura tvekade dock inte, hon drämde på med hela sina tyngd och lyckades på något vis få upp bollen i närheten av green. Den efterföljande chippen sänkte hon. Chockade amerikanskor misslyckades trots betydligt bättre utgångsläge med att göra par. Europa vann hålet och utjämnade matchen. Där har ni Solheim Cup i ett nötskal. Ångrar lite att jag bestämde mig för att inte åka dit.

**************************

Snart dags att bege sig till idrottshallen för att se Lugi-Sävehof.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback