Presskonferensen

Tänkte jag skulle berätta lite om gårdagens presskonferens. Den var faktiskt precis så som jag hade föreställt mig.

Det var måååånga journalister och fotografer på plats. 99% var så klart män. Jag kände mig liten och bortkommen. Som tur var fanns vänligt LUGI-folk på plats så jag hade nån att prata med. Tack för det Lars-Erik och Emme!

Först skulle alla tränarna fotas. En och en och i grupp. Jag plockade fram min kamera, som jag i vanliga fall tycker är ganska stor, men som i det sällskapet bara var patetisk, och försökte se ut som om jag visste vad jag gjorde. Tror inte jag lyckades lura nån, men en bild blev i alla fall hyfsad.

När fotograferingen till slut var klar, det tog tid, började själva presskonferensen. Åke Unger agerade utfrågare och om jag inte imponerats av honom innan så gjorde jag det verkligen då. Herregud vilken koll killen hade! Helt sanslöst. Jag tror banne mig han hade kunnat räkna upp varenda spelares skostorlek om man bett honom! Få saker imponerar på mig som riktigt djup kunskap inom ett ämne. Inte för att jag tror att Åke bryr sig men han har numera en liten beundrare här i Lund.

Presskonferensen höll på i tre timmar och var emellanåt ganska underhållande, emellanåt lite långtråkig. Sista halvtimmen satt jag och var orolig för att jag skulle få parkeringsböter. Det fick jag inte.

Per Carlén, Magnus Wislander och Staffan Olsson är mycket större i verkligheten än vad de ser ut att vara på TV.

En liten text om spektaklet blev det också, även om jag hade problem att skriva den. Har ju inte gjort nåt liknande tidigare. Jag vet att jag kommer att få betalt för den, men är rätt osäker på om de tyckte den var bra. Hoppas på lite feedback...

Hur som helst. I helgen blir det åter till mer välkända domäner. Fotbollsmatcher vet jag hur jag ska skriva om.

****************************

Imorgon är det dags för Sverige i VM igen. Det ryktas att Dennerby ska lämna 4-3-3 och gå tillbaka till en klassisk 4-4-2 uppställning. Jag kan förstå tanken, men tycker samtidigt att det i den svenska truppen inte finns de naturliga yttermittfältare som krävs för ett sånt spelsystem. Snacka om att Frida Nordin saknas.

Jag vågar faktiskt inte ens spekulera i hur laget kommer se ut. Vi får se imorgon helt enkelt.

I mina ögon finns det inget som talar för Sverige ska vinna. Eller jo förresten, kanske en sak. USA har en lååååång svit av matcher utan förlust, den måste brytas någon gång.

*****************************

I helgen inleder mitt favoritlag sin säsong. Lugis handbollsdamer möter Sävehof hemma idrottshallen. Tuffast tänkbara motstånd direkt, men det kanske är lika bra. De har verkligen bara allt att vinna i den matchen.

*****************************

Göteborgslagen Häcken, Gais och Örgryte planerar att gå ihop och bilda en ny storklubb. Låter som en väldigt bra idé tycker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback