En skakig comeback och två trevliga stjärnor

Det var gåshud och rysningar av välbehag när IFK Norrköping vandrade in på Idrottsparken för sin allsvenska comeback i lördags.

Tillbaka i finrummet efter fem års ökenvandring. Äntligen.

Det började dock lite skakigt, både från arrangörernas sida och från lagets. Djurgårdens supportar rymdes inte i sin "bur" och man tvingades köra ut annan publik för att göra plats för dem. Tänk er själva att ni sett fram emot matchen länge, köpt biljett i god tid och sen inte får stanna kvar för att se den. Fy fan...

Händelserna på planen då. Jo, Norrköping verkade tagna av stundens allvar och inledde darrigt. Men det blev bättre och jag hade en ganska bra känsla i magen när domaren blåste av. Framför allt Kevin Amuneke ser jag fram emot att få se mer.

I måndags spelade Malmö FF mot Göteborg. Det var en så kallad högriskmatch och man räknar med att polisbevakningen vid en sådan kostar cirka 600 000. 600 000 som hade kunnat läggas på nåt viktigt om det inte var för några få idioter som fått för sig att fotboll är synonymt med att slåss, bränna bengaliska eldar och kasta mynt på domaren.

Jag blir förbannad när jag tänker på det.

***********************************

I lördags var jag uppe i Göteborg för reportagedag på Poppius. Jag föreslog att jag skulle gå och se Kopparbergs/Göteborgs damer möta Gais P16 på Heden och fick ok på det.

Jag intervjuade Lotta Schelin och Torbjörn Nilsson och båda var fantastiskt trevliga och tillmötesgående. Torbjörn Nilsson är en av Sveriges största fotbollsspelare genom tiderna och sannolikt också en av de ödmjukaste.

Lotta Schelin kan inte heller räknas in kategorin kaxiga stjärnor. Hon tog sig tid att stanna kvar för att prata med mig långt efter att lagkompisarna stuckit iväg till värmen i omklädningsrummet. Och hon verkade uppriktigt glad när jag sa att jag tyckte att det sett bra ut planen.

Om en dryg vecka kommer Torbjörn och Lotta med sitt Kopparbergs/Göteborg till Malmö för att möta Ldb. Ser fram emot det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback