Uselt Norrköping, uselt

Efter premiären mot Djurgården var jag försiktigt optimistisk inför fortsättningen. Efter att ha sett dagens match mot IFK Göteborg börjar det dock gå upp för mig.

Det kommer att bli en lång och jobbig säsong för oss som håller på IFK Norrköping. I alla fall om laget uppträder som i dag. Tamt och håglöst. Faktiskt pinsamt dåligt långa stunder.

Jo, första halvlek var ok, men jag undrar om det inte handlade mer om att Göteborg var dåliga än Norrköping bra.

Jag förväntar mig inte att Norrköping ska vara med och slåss om SM-guldet, jag förväntar mig inte att de ska slå regerande svenska mästarna. MEN, jag förväntar en helt annan attityd än den de hittills visat upp.

Det finns något man alltid kan göra i fotboll, även när man har en dålig dag. Man kan jobba, slita och springa tills man inte orkar mer. Fysiskt ska man ju inte behöva vara sämre, eller?

Tydligen går det också rykten om att konstellationen Mats-Sören inte fungerar helt friktionsfritt. Ingen överraskning i så fall. Med risk för att det låter som en efterhandskonstruktion. Jag har aldrig varit särskilt imponerad av varken Jingblad eller Cratz och nu när de parats ihop tror jag inte på några synergieffekter.

I morgon hoppas jag på roligare fotboll när LdB FC Malmö tar emot Kopparbergs/Göteborg på IP. Var lite tveksamt ett tag om Lotta Schelin skulle spela, men nu verkar hon bra nog vara fit for fight. Lotta betyder MYCKET för sitt lag.

Ska bli jättekul att se matchen. Jag har mycket höga förväntningar och jag hoppas verkligen att de infrias (missar ju både H43-Hammarby och United-Arsenal).

Överhuvudtaget ser Damallsvenskan väldigt intressant ut i år. Det visade väl om inte annat nykomlingarna som båda vann sina första matcher.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback