Inte Klüft heller

Fan. Jag trodde verkligen på Klüft igår. Helt emot min pessimistiska natur.

Jag trodde att hon skulle göra det som så många andra svenskar misslyckats med under OS i Peking. Att vara bäst när det gäller.

Men den här gången var tyvärr Klüft mer Anna Söderberg än sig själv.

6,49 i finalen var cirka 40 centimeter sämre hennes årsbästa och inget annat än en stor fet besvikelse.

Redan innan finalen var det många som hade åsikter om vad Carolina Klüft borde göra och inte göra. Nu är det ännu fler som stämmer in i ropen om felsatsning.

För min del får Carolina Klüft gärna hoppa längd. Jag tror framgångarna kommer där också. Däremot är jag lite skeptisk till att hon ska hoppa tresteg, mest för att jag sett vad det gjort med stackars Christian Olssons kropp.

Kanske är det också läge för Carro att få lite nya intryck och tankar från en annan tränare än Agne Bergvall.

Med tanke på hur hon sprang igår känns ju en sprinttränare inte helt fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback