Empati, ett ord för Peter Jonsson att lära sig

Om jag hade haft SVT:s Peter Jonsson framför mig efter intervjun han gjorde med Sanna Kallur igår så hade jag kunnat strypa honom med mina bara händer.

Nu har jag lugnat ned mig lite, men jag tycker fortfarande att det var en otroligt klumpig intervju.

Om det hade gått bra för Sanna hade jag kunnat leva med all stolpe ut som Sverige haft i Peking. Men när hon ramlade på den första häcken så var det droppen.

Nu ger jag upp det här OS:et. 

Problemet är att mitt jobb inte tillåter mig att stänga av TV:n när jag inte vill se. Jag måste hela tiden ha koll på vad som händer oavsett om det går bra eller dåligt för Sverige.

När Sanna skulle springa hade jag redan förberett rubriken till artikeln som skulle ut på nätet direkt efter loppet.

"Sanna enkelt till final"

Sen gick det som det gick och jag var snabbt tvungen att ändra till:

"Kallur i tårar igen"

I det läget var tårarna nära för mig också. Hade jag suttit hemma i soffan hade jag definitivt låtit dem komma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback