Det gör ont

Jag älskar att titta på skidskytte. Det är en sport med spänning, dramatik och tvära omkastningar som gör sig alldeles utomordentligt bra i TV.

Det finns dock tillfällen när jag inget hellre vill än att stänga av och bespara mig själv plågan.

Det är när de svenska damerna kör stafett och det är dags för Sofia Domeij att ge sig ut i spåret.

Människan är skidskytt, men har inte psyke att skjuta under tävling. Jag tycker hon borde ta sig en ordentlig funderare på sitt yrkesval.

År efter år, tävling efter tävling är det samma skit. Hon ligger där på vallen, väntar och väntar på den perferka träffbilden, åkare efter åkare passerar. Det är ALLTID likadant.

"Hon gör det bra på träning, men på tävling låser det sig", säger Kalle Grenemark, SVT:s expert.

Är det verkligen det bästa vi har? Sofia Domeij? Finns det ingen yngre förmåga som kan få chansen?

Pinsamt är ordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback