Spännande med journalistik

Sydsvenskan uppger idag att Hasse Borg får lämna positionen som sportchef i MFF och att Patrik "Bjärred" Andersson tar över.

Uppgifterna dementeras dock kraftigt från MFF. Klubbens VD Pelle Nilsson säger bland annat till fotbollskanalen.se:

- Ytterligt intressant att en sån seriös tidning hittar på.

Även bland dem som kommenterat artikeln på sydsvenskan.se finns många som är kritiska till tidningens uppgifter.

Själv måste jag tro på det Sydsvenskan skriver. Man hade naturligtvis aldrig publicerat en artikel av den här digniteten om man inte varit 100% säkra på att det som står i den stämmer.

Var tidningen fått sin information framgår inte, men det är alltid roligt att spekulera. För att Sydsvenskan ska kunna vara så säkra gissar jag att källan är en högt uppsatt person i MFF:s organisation. Kanske en bitter Hasse Borg?

Tänk tanken att Borg pratat med Sydsvenskan, begärt att få vara anonym och sen stängt telefonen och gjort sig icke anträffbar för andra medier. Eftersom Hasse Borg inte uttalar sig i SDS artikel känns det som ett rimligt scenario.

Om det nu är sant att Bjärred tar över efter Borg, vilket jag tror, så kan man ha teorier om varför det händer.

En av de som kommenterat på sydsvenskan.se tror att Bengt Madsen försöker rädda sitt eget skin genom att sparka den hos fansen impopulära Hasse Borg och istället ta in deras gunstling, Patrik Andersson. Ett populistiskt beslut, men kanske inte det smartaste. Med det menar jag inte att jag inte tycker det är dags att byta ut Borg, för det är det naturligtvis.

Jag är dock tveksam till om Patrik Andersson är rätt man för jobbet. Hans fotbollskunskaper är säkert tillräckliga, men att vara sportchef i storklubb som MFF kräver mycket mer än så. En person med en kombination av Borgs och Bjärreds egenskaper hade nog varit det bästa.

Ska bli spännande att se hur detta slutar.

Läs artikeln på sydsvenskan.se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback