That's it

Hon började som en liten blyg tjej från Bro som missade puttar med flit för att slippa hålla segertal. Hon slutade som världens genom tiderna bästa damgolfare, minst av allt rädd för att vinna men fortfarande med en stor del av den där lilla tjejen från Bro i sig.

Det är lite svårt att ta in, men nu är eran Annika Sörenstam över. Det känns sorgligt och redan väldigt tomt.

Någon comeback tror jag inte det blir. Därför är jag glad att jag tog chansen när jag fick den. När nyhetsredaktören på golf.se berättade att hon skulle göra en telefonintervju med Annika frågade jag på skoj om jag kunde få göra den istället. Mitt lilla skämt förvandlades snabbt till allvar.

Jag var fruktansvärt nervös och intervjun blev väl inte tidernas bästa, men jag har i alla fall pratat med Annika. För henne var det naturligtvis bara en av tusentals intervjuer hon gjort i sin karriär, för mig var det tio minuter jag aldrig kommer att glömma.

Jag frågade henne om framtiden och hon svarade:

- Jag har ingen aning om vad som händer 2009, jag tar en sak i sänder.

Nu vet vi hur det blir. En fantastisk golfkarriär avslutades i söndags. Det låter nog en aning klyschigt, men jag är glad att jag fick följa den.


Don't cry because it's over. Smile because it happened.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback