Sabina stannar

Visst kändes det lite som den första vårdagen idag? I alla fall tyckte jag det när jag satte mig på cykeln och trampade iväg till Idrottshallen samtidigt som kvicksilvret närmade sig tiogradersstrecket.

Spelarna i Lugi och Skuru verkade också påverkade av det härliga vädret. De bjöd på en riktigt rolig handbollsmatch i ett grymt högt tempo. Ledningen skiftade flera gånger under matchen och det var spännande ända in i slutet. Katia Boyd fick äran att sätta den avgörande bollen för sitt Lugi.

Nu återstår sex matcher av grundserien innan det är dags för slutspel. Sabina Jacobsen berättade idag att målsättningen är att bli bättre än i fjol. Då åkte Lugi ut i kvartsfinalen mot Sävehof. Håller man sig kvar bland de fyra bästa behöver man den här säsongen inte möta Sävehof förrän tidigast i en semifinal. I den bästa av världar inte förrän i en final.

Jag tror inte Lugi, eller något av de andra lagen heller för den delen, kan hota Sävehof. Alla andra lag tror jag däremot att Lugi har en realistisk chans att slå. Slutspelet ska bli jättespännande.

Men, innan det är dags för slutspel så återstår som sagt sex matcher. Den första av dessa spelas redan på onsdag och det är inte vilken match som helst, utan skånederbyt, Lugi-Eslöv. Oj, oj, oj! Det kommer bli kul, riktigt kul!

För dom som där vill säga...

Jag har ju Poppius på onsdagkvällar och befinner mig i Göteborg när det görs avkast i Idrottshallen. Överväger starkt att stanna hemma... Jag vill verkligen inte missa den matchen.

Jaja, vi får se hur det blir.

Mer om Lugis handbollsdamer.

I veckan skrev Sabina Jacobsen på ett nytt tvåårskontrakt med Lugi. ICA Malmborgs sponsrar henne och möjliggör en heltidssatsning. Fantastiskt kul för alla inblandade!

Kan bara hålla med Lugis ordförande Semmy Rülf som idag efter matchen berättade om betydelsen av att ha kvar spelare som Kim Ekdal du Rietz och Sabina Jacobsen i klubben. Måste vara otroligt inspirerande för Lugis ungdomar med två så fina förebilder på nära håll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback