Det här minns jag bäst från 2007 - april

Efter många år som ohotad golfdrottning fick Annika i år finna sig i att stå i skymundan av tronföljaren Lorena Ochoa. I april tog mexikanskan över positionen som världsetta. Återstår att se om en skadefri Annika har motivation nog att ta sig tillbaka till toppen 2008.

********

I april startade som vanligt landets alla fotbollserier. För första gången upplevde jag seriepremiären för mitt lag Södra Sandby från sidan av planen. Det kändes inte alls så konstigt eller jobbigt som jag hade trott.

*********

Mitt favoritlag i damallsvenskan bytte både namn och kostym. Himmelsblå MFF blev hudkrämsvita LdB FC Malmö och samtidigt många miljoner kronor rikare. Ganska snabbt kändes det helt naturligt att kalla laget för LdB och blev man någon gång tveksam kunde man ju bara säga Malmö.

I hemmapremiären mötte man KIF Örebro och bjöd på riktigt fin fotboll. Framför allt gladde nyförvärvet Manon Melis.

En annan bra fotbollsmatch den här månaden var den mellan Manchester United och Roma. United vann med 7-1 hemma på Old Trafford i en helt osannolik tillställning. För oss Unitedfans var det som att komma till himlen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback