Ett trist slut på året...

Nyårsafton 2007 började inte riktigt som jag tänkt mig. Telefonen ringde och på nummerpresentatören stod "dolt nummer". Jag svarade, vilket jag långt ifrån alltid gör när jag inte vet vem det är... Samtalet kom från spelsajten Bettson. Nån hade öppnat ett konto i mitt namn och satt in över 6000 kronor. Pengarna hade satts in med mitt Visakortnummer... När det gick upp för mig vad det handlade om kom paniken smygande.

Helvetes jävla skit tänkte jag och spärrade kortet.

Ett besök på Internetbanken visade att rätt mycket pengar (i alla fall för mig) på två dagar förvandlats till nästan ingenting.

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!

Maktlöshet. Storhelg och ingenstans att ringa förutom till polisen. Ingen telefonjour varken på banken eller försäkringsbolaget. När kroppen kokar av ilska och besvikelse är det svårt att att acceptera att det enda du kan göra är att vänta. Vänta på  och längta till nästa vardag.

Vad är det för människor som gör sånt? När tappade de respekten för vad som är ditt och mitt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback