Hon gjorde det igen

Jag blundar och nyper mig i armen, men när jag öppnar ögonen igen så står hon fortfarande där. Högst upp på prispallen.

Hon fortsätter att övertyga och överraska. Charlotte Kalla. Det är nästan overkligt så bra hon är.

Visst hoppades jag att hon skulle kunna göra bra ifrån sig i dagens sprint. Men vinna, näe, det fanns inte på kartan.

När hon tagit sig vidare till semifinal tänkte jag "allt hon gör nu är bara bonus".

Ögonblicket efter sa Anders Blomquist:
- Allt hon gör nu är bara bonus.

Det blev en ganska schysst bonus, 60 sekunder närmare bestämt och nu är Kalla bara två tiondelar efter ledande Virpi Kuitunen. Nu gäller det för den svenska stjärnan att bita ihop i morgondagens klassiska masstart, då kan det bli en riktigt spännande avslutning. En avslutning som förresten verkar tuff i överkant. De sista tre km av det nio km långa fristilsloppet går uppför. Uppför en slalombacke...

Kalla är grymt stark, men med så många fantastiska lopp i benen kan man inte låta bli att undra hur mycket hon ska orka.

Jag hoppas hon kan överraska en gång till. Hon har attityden för att göra det. Hon längtar till nästa lopp, ser inga hinder bara möjligheter. Det verkar helt enkelt inte finnas några gränser för vad hon kan åstadkomma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback