Slut på handbolls-EM

Har varit lite dåligt med bloggandet på sista tiden, jag vet. Har inte haft tid helt enkelt.

Jag kan tyvärr heller inte säga att det kommer att bli bättre framöver. Tid kommer att vara en bristvara den här våren.

Imorgon ska jag nämligen börja plugga igen. Jag ska gå Poppius grundkurs i journalistik i Göteborg.Det kommer innebära en hel del pendlande... Jag har laddat upp med ljudböcker som jag ska ha i bilen. Några flak Red Bull till det så kanske det går vägen.

Jag ska också försöka hinna med en distanskurs i digital bildbehandling på Högskolan i Jönköping.

Vi får se hur det går. Ska bli spännande i alla fall.

*********************************

Lite om handbolls-EM så. Sverige blev femma trots dåligt målvaktsspel och mängder av missade frilägen och straffar. Jag vet inte riktigt vad man ska säga om det. Att vi missar så mycket för att vi inte är bättre än så eller att det finns mycket mer att få ut av det här laget?

Jag hoppas få veta vilket i OS i höst.

I går blev lite handboll live också. Lugi-Skövde i idrottshallen. Lugi förlorade igen, men man närmar sig. Inte minst märktes det på hur besvikna tjejerna och ledarna var efter matchen. Niklas Harris ville ha revansch i en semifinal. Jag håller tummarna för att han får det. Helt omöjligt är det inte.

Matchen dominerades annars av två spelare. En i varje lag. Sabina Jacobsen i Lugi och Linnea Torstensson i Skövde. Sabina gjorde 11 mål (av Lugis 23 totalt) och är helt enkelt fantastiskt bra. Linnea gjorde 10 mål och då fick man ändå känslan att hon inte gick för fullt. Jag är absolut ingen expert på handboll, men jag har sett vad Linnea kan och kunde inte annat än att tycka att hon spelade lite fegt. Trots det blev alltså ändå tio mål..

Kommentarer
Postat av: Lugist

Kul att du bloggar igen!

2008-01-29 @ 17:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback