Stackars småkronor

Lite om gårdagen...

Jag led verkligen med de svenska hockeyjuniorerna när de förlorade VM-finalen mot Kanada. Efter deras fantastiska upphämtning var de värda mer. Men, skitmål räknas också och det var på ett sånt som lönnlöven avgjorde.

***********

Det vill sig inte riktigt i teknikgrenarna för Anja Pärson. När hon åkte storslalom igår fick jag lite samma känsla som när jag såg Annika Sörenstam spela golf på Barsebäck i somras. Känslan av titta på en idrottare som vill vinna, är van vid att vinna, men som nu inte riktigt har det som krävs för att göra det.

När det gäller Anja handlar det som vanligt mycket om materialproblem. Kanske är det dags att göra det där märkesbytet nu. Jag vet inte, bara tycker att det börjar bli en ganska tråkig följetong.

Sen kan man naturligtvis inte heller man kan begära att Anja ska vara på topp i alla grenar. Just nu är hon bäst i fart och kan hon hålla sig runt topp tio i slalom och storslalom kan det nog räcka ganska långt i totalen ändå.

************

Lugis damer spelade Ligacupen igår och gjorde det bra. Man slog Eslöv i semifinalen (alltid lika gött) och förlorade sen finalen mot Skövde efter att hängt bra med länge. Ska bli kul när elitserien drar igång igen till helgen, Lugi verkar vara i bra form.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback