Vackra Sverige

När jag åker tåg lite längre sträckor slås jag alltid av en sak. Hur vackert Sverige är.
Små glittrande badsjöar inbäddade i grönska, röda stugor och djupa skogar som susar förbi utanför fönstret.

Jag njuter av det. Tills jag blir sjösjuk av X2000:s krängande och istället får koncentrera mig på att inte kräkas.

**********

I söndags var jag i Örebro för första gången i mitt liv. Det var dit jag tog mig genom att åka tåg. En lång resa för att se Kif Örebro och LDB FC Malmö spela 0-0. Nu var det i och för sig ingen "vanlig" 0-0 match. Målchanser saknades definitivt inte.

När jag vandrade tillbaka från Behrn Arena till stationen fick jag min första skymt av EM. Närmare bestämt Patrick Ekwall och Olof Lundh på en massa tv-skärmar på O'Learys på Drottninggatan...

Inte förrän i går såg jag min första hela match, men vilken match sen! Holland-Italien. Många pratade om vilken dålig insats Italien gjorde, jag tyckte man skulle fokuserat mer på hur bra Holland var.

Det var en sån match man inte ville skulle ta slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback