Vad höll Grekland på med?

Fick mess från brorsan i går. Han var på plats i Salzburg för att se matchen mot Grekland.

Han skrev att stämningen var bra och frågade efter laguppställningen.

Jag svarade:

"Daniel Andersson spelar från start på mitten. Mycket starka reaktioner här hemma."

Nästan direkt pep det till i mobilen.

"Jag antar att du skojar. Om inte så få vi väl stötta honom."

Uttagningen av Daniel Andersson var onekligen lite provocerande. Kritiken kom snabbt och var hård. Jag tyckte faktiskt lite synd om Daniel som fick så mycket skit. Det är ju inte han som tar ut laget.

Hur som helst är det märkligt hur olika man kan se på fotboll. Jag och större delen av svenska folket har sällan samma uppfattning som Lasse Lagerbäck.

Matchen då. Ja, bortsett från att Sverige vann var det ingen höjdare... Ett ögonblick av briljans från Henke och framför allt Zlatan avgjorde.

Vi får dock passa oss för att dra för stora växlar av den här matchen. Grekland måste ju vara EM:s överlägset sämsta lag. Att Sverige vann var en seger för fotbollen och det säger väl en hel del. Sverige är ju inte känt för någon gladfotboll direkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback