"Det är som om jag bränts på bål"

Carola var mycket besviken efter att hon och Andreas Johnson inte tagit sig vidare till final i melodifestivalen.
- Det är som om jag bränts på bål, sa hon.

Hon spekulerade också i om anledning till fiaskot var att svenska folket börjat trötta på henne.

Jag tror det är mycket enklare än så. Låten sög. Det säger ju allt att Nordman faktiskt vann rättvist.

***********

Synd om Sanna Kallur igår, men kul med Holm. Roligast var dock Anders Södergrens seger i femmilen. Jag bölade som bara den när han gled fram över upploppet med den svenska flaggan i ena handen. Han är en sån kille som alla unnar stora segrar. Gårdagens seger i Holmenkollen var faktiskt bara hans andra i världscupen. Anledningen till att det inte blivit fler stavas masstarter. Masstarterna är en förbannelse för spurtsvaga Södergren.

Charlotte Kalla svarade också för en grym insats. Tvåa i sin blott andra internationella tremil. Tycker det är intressant att studera Kallas teknik och jämföra den med t ex Björgen och Johaug. Kallas åkning känns lugn och stor, norskorna tycks ha en mycket högre frekvens. Jag är absolut inte någon expert på skidteknik, men visst ser det ut som om Kalla sparar kraft på sitt sätt att åka.

Alla pratar förresten om det enorma publiktrycket i Holmenkollen. Jag tyckte det såg ganska tomt ut på läktarna när Anders Södergren gick i mål.

************

Lugis handbollsherrar är ute på hal is. Vill det sig illa tvingas de kvala för att hålla sig kvar i elitserien. Med tanke på den nya arenan hade det varit i det närmaste en katastrof om de skulle åka ur.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback