Tufft motstånd för Tessan och Stefan

Klüft överger sjukampen och även om det kommer kännas lite konstigt i OS så tycker jag att det är ett mycket bra beslut. Det är coolt att sluta när man är på toppen, inte på väg ned.

Hur bra hon nu kan bli i tresteg och längd spekuleras det naturligtvis vilt i. Jag tror hon kan bli riktigt bra. Betänk att hon ju faktiskt aldrig har haft möjlighet att specialträna någon av grenarna.

*****************************

Sim-EM har precis avslutats och det blev en ganska skaplig svensk medaljskörd. Våra två riktigt stora, Nystrand och Alshammar, övertygade dock inte.

Alshammar fick nöja sig med ett brons på 50 m fritt och det var nog sämre än både hon och vi hoppats på. Nystrand fick också med sig ett brons (+ nån lagkappsmedalj).

I mina ögon är det dock inte svenskduons simning som oroar mest, utan snarare konkurrenternas... De är för bra! Fransmannen Alain Bernard är ett sjöodjur som jag tror självaste Nessie skulle väja för och holländskorna är rätt tuffa de också.

En av de jag verkligen unnar ett guld i Peking är Therese Alshammar, men för tillfället ser det lite mörkt ut tycker jag. Hoppas det ljusnar.

Riktigt kul var det förstår med Sarah Sjöströms guld! Svårt att fatta att hon bara är 14.

*********************************

Nu handboll. H43-Alingsås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback