6-1

Jag har gjort comeback på fotbollsplanen. Tränade i torsdags och när det fattades lite folk fick jag frågan om jag kunde tänka mig att spela med teamet (Team Sandby) i helgen. Av någon outgrundlig anledning sa jag ja.

Mina ljumskar är inte glada för det just nu. Jag går som en kobent gammal kärring. Det värker så in i helvete. Jag har inte sträckt mig eller nåt, nä det är en kombination av stenhårda planer, fotbollsskor och ovana som ställer till det.

Fast lite lättare att bära smärtan blir det ju när man vinner. I dag vann vi med 6-1 mot Gula Damer och jag är så impad över matchen som tjejerna gjorde. Vill inte inkludera mig själv eftersom jag mest stapplade omkring.

Det var många snygga mål och spelmässigt kanske en av teamets bästa matcher någonsin. Grymt helt enkelt.

Och i går vann a-laget mot Derome med 2-1. En bra helg för Sandby!

************

Bara några ord om Eurovision. Antingen så skiter vi i det, eller så får vi helt tänka om. Den traditionella svenska schlagern är helt död ute i Europa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback