Jag har inget emot tre kronor

Sigge undrar i en kommentar vad jag har emot Tre Kronor.

Ingenting. Jag har absolut ingenting emot Tre Kronor. Det är hockeyn i allmänhet och hockey-VM i synnerhet som jag har svårt för.

Jag kan inte riktigt se värdet i ett världsmästerskap där de bästa spelarna inte deltar.

En del kan inte vara med för att de spelar Stanley Cup. Betydligt fler tackar nej pga skador, av familjeskäl eller allt som oftast för att de helt enkelt inte känner för det.

Det är samma sak varje år. Den här gången var det väl runt 20-talet spelare som nobbade Bengt-Åke när han ringde.

Bedrövligt tycker jag.

Antagligen skulle fler ställa upp om hockey-vm spelades vartannat år eller var tredje.

Vad tycker spelarna själva om att det är vm varje år? Jag skulle verkligen vilja veta.

Att jag inte gillar hockey i allmänhet beror inte på sporten i sig utan på att det förekommer så mycket skit på rinkarna som inte alls hör hemma där. Slagsmålen och den gängse uppfattningen att det är helt ok, det är ju hockey.

Kommentarer
Postat av: malin

fin blogg kolla gärna in i min :)

Postat av: Sigge

Då förstår jag bättre. Håller faktiskt helt med i kritiken du har.

2008-05-19 @ 20:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback