Yes och äntligen

Hallå där.

Mycket vatten har runnit under broarna sen jag skrev sist.

United har vunnit ligan. Underbart. Jag var uppe i Göteborg för heldag med Poppius och fick följa avgörandet på svt:s målservice på nätet. Kanske lika bra att jag inte kunde se matchen på tv. Osäker på hur mina nerver hanterat det.

Hur som helst. Visst är det väl läge att ta en Champions League-titel av bara farten?

Norrköping har vunnit sin första match i allsvenskan. 2-0 mot Ljungskile på arenan med allsvenskans roligaste namn, Starke Arvid.

Nu är det EM-uppehåll och om man får önska så hade väl ett par förstärkningar i IFK-truppen inför omstarten inte suttit fel.

Såg en rätt så underhållande fotbollsmatch på Valhalla i Göteborg i lördags. Kopparbergs/Göteborg mot Kristianstad. Kristianstad med ett antal spelare som jag spelat både mot och med.

Göteborg vann klart och mycket rättvist. Min favorit, Marlene Sjöberg, behövde inte ens briljera. En som briljerade var dock norskan Ingvild Stensland. Hon imponerar mer och mer för varje gång jag ser henne. En annan riktigt bra spelare satt tyvärr på läktaren och tittade på. Lotta Schelin beräknas vara tillbaka på planen i slutet av maj.

Viktigt, viktigt, viktigt att hon blir helt frisk och kan vara med i OS. Trupperna får inte vara lika stora i OS som i VM. Inte lika mycket utrymme att chansa med halvskadade spelare alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback