Diamantbollen

Visserligen fanns ingen given vinnare, men Frida Östberg?

Är hon verkligen Sveriges bästa kvinnliga fotbollsspelare 2008?

Juryn tyckte i alla fall det.

Jag håller inte med, jag tycker inte att svensk damfotboll är riktigt så illa ute som den skulle vara om Frida Östberg var vår bästa spelare.

Man kan naturligtvis diskutera hur länge som helst vad som faktiskt är en bra fotbollsspelare. I min värld är dock riktigt bra fotbollsspelare mer kompletta än Frida Östberg, det räcker inte att "kunna stänga sin kant" eller vara en bra ledare. Östbergs största brist tycker jag är hennes passningsspel, det är om inte uselt så i alla fall långt ifrån den klass som man kan kräva av Sverige bästa spelare.

Jag hade gett priset till Therese Sjögran, jag tycker hon är komplett. Jag tycker hon är grym. Jag älskar att se henne spela fotboll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback