Lite handboll

När jag träffar Alingsås HK:s tränare Robert Wedberg brukar vi skoja om att de alltid vinner när jag skriver om deras matcher.

Förra säsongen när de mötte Trelleborg sa han till exempel:

- Hade jag vetat att du var här hade jag ju inte behövt oroa mig.

I går hjälpte det dock inte att jag var på plats. Alingsås torskade mot Lugi i handbollstemplet och gjorde det rejält. Utan en skadad Kristian Bliznac hade man inte mycket att sätta emot ett spelsuget hemmalag.

Framför allt i andra halvlek briljerade Lugi. Niklas Forsmoo lekte med ett passivt Alingsåsförsvar.

Lite tråkigt att det inte kunde bli en jämnare match, men väldigt kul att det går så bra för Lugi.

Drygt 1800 åskådare på matchen igår innebar långt ifrån fullsatt, men publikdraget var det verkligen inget fel på. Riktigt skön stämning på slutet när alla stod upp och klappade fram Lugi.

Tyvärr går det inte riktigt lika bra för damerna. I dag blev det förlust mot Västerås borta. Nu väntar ett uppehåll på en månad. Ett uppehåll som jag gissar att Lugi välkomnar. Det ger dem en chans att få tillbaka några av sina skadade spelare.

Fanny Lagerström lär vara spelklar då. Kanske även Sanna Harris. Sanna representerar en spelartyp som jag tycker Lugi saknat i inledningen av elitserien. Det kan nog betyda en hel del att få henne tillbaka.


Kommentarer
Postat av: Lugist

Du har en grym koll på läget

2008-11-19 @ 21:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback