Stattena till allsvenskan

Stattena slog Sjöbo i dag och är efter fyra år i ettan tillbaka i allsvenskan. Kul med ytterligare ett Skånelag i högsta serien och extra kul att gamla SSIF-aren Emelie Stjärnfält varit med och tagit laget dit.

Ska bli intressant att se "Stjärna" i allsvenskan nästa år. Gissar att det är första gången en före detta Södra Sandby-spelare tar sig så långt.

Funderade på att åka till Helsinborg för att se matchen, men valde istället Malmö Ip och Ldb FC Malmö - Kristianstad.

Tre trotjänare spelade sin sista match i Ldb. Therese Jönsson, Therese Lundin och Caroline Jönsson. Alla tre har betytt mycket för klubben, men mest kommer jag att sakna Carre. Jag vet inte hur bra den här danska målvakten man värvat är, men jag tror att det blir svårt att fylla tomrummet efter Sveriges genom tiderna bästa målvakt.

Med tanke på vilken form jag är i just nu och på den nivån jag håller på fotbollsplanen numera så känns det väldigt avlägset att jag faktiskt mött sju av de spelare som var på planen idag.

Therese Sjögran, Therese Lundin, Therese Jönsson och Lina Nilsson i Ldb FC Malmö. Sandra Wahldén, Sofie Persson och Susanne Moberg i Kristianstad.

Mötet med Ludde kommer jag ihåg extra väl eftersom hon sköt mig stenhårt i huvudet.


Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Trevlig blogg. Vi bloggar också om sport och kikar in här ibland.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback