Are you watching Merseyside?

Vilken underbar eftermiddag på Old Trafford! 3-0 mot Chelsea var naturligtvis mycket bättre än en sann pessimist som jag vågat hoppas på.

Får väl också erkänna att jag inte direkt blev mer optimistisk när jag såg att Fergie valt att starta med Giggs och Fletcher på innermittfältet. Kändes onekligen en aning märkligt att United skulle ta sig an Chelsea utan varken Carrick eller Scholes i startelvan.

Med facit i hand finns naturligtvis ingenting att klaga på.

Några andra reflektioner från matchen:

Berbatovs mottagningar är magiska. Lite som Zidane när han var som bäst. Lagkompisarna kan i princip passa honom i vilken höjd som helst och hur hårt de vill, Berbatov är som en bollmagnet.

Patrice Evra måste vara världens bästa vänsterback. Det är svårt att tro att han och svenska backar som Petter Hansson och Daniel Majstorovic faktiskt kommer från samma planet.

Det pratas alltid om Ji-Sung Parks arbetskapacitet och löpstyrka, men jag tycker att han borde hyllas för mer än så.

United är nu fem poäng efter Liverpool, men har två matcher mindre spelade. Jag tror inte Gerrard och hans lagkompisar kan hantera den pressen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback