Idrottsgalan

Jag lyckades tippa de flesta vinnarna på idrottsgalan i går. Majoriteten av juryns val kändes rätt.

Innan galan ville jag att Charlotte Kalla skulle ta hem så många priser som möjligt (jag röstade på henne till Jerringpriset, tre gånger), men så här i efterhand tycker jag nog ändå att Sanna Kallur skulle fått Årets prestation. En svensk tjej som slår världsrekord på en sprintdistans, det måste väl ändå vara strået vassare än Charlottes klättring uppför slalombacken.

**********

Blev ni liksom jag fascinerade över hur otroligt vältränade överkroppar som Carolina Klüft och Charlotte Kalla visade upp? Klüft är så grov och muskulös att hennes huvud såg ut som ett litet bebishuvud svajandes högst upp på en jättes kropp.

Jag tycker det är otroligt snyggt med vältränade kroppar, men som Klüft eller Kalla för den delen skulle jag inte vilja se ut. Om jag fick välja en kropp skulle jag välja Sanna Kallurs.

*********

Överlägset roligast på galan av Robert Gustavssons Gessle-medley. Den delen som handlade som Klüfts längdhoppssatsning var helt hysteriskt bra.

Om du missade så kan du så klart kolla in
klippet på Youtube. Ungefär sex minuter in i filmen börjar han sjunga om Klüft.


Kommentarer
Postat av: Mats-Walter

Såg inte Sanna lite väl otränad ut? Gravid?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback