Inget pris till Pia

Det är tydligt på damfotboll.com att många är upprörda över att Pia Sundhage inte fick pris som årets ledare på Idrottsgalan.

Pia själv säger så här till damfotboll.com:

- Jag säger som Robert Gustafsson: Jag är inte bitter! För vad är väl ett OS-Guld mot jämfört med ett SM-guld. Det är bara att konstatera att en dag som denna en bit in på 2000-talet är fotboll fortfarande likställt med herrar. Vi får väl vänta en eller två generationer till innan damers prestation blir lika högt värderade som mannens.

Jag tycker Pia mycket väl kunde fått priset, men jag känner mig inte direkt upprörd över att hon inte fick det. Dels tror jag inte alls det handlar om att hon är kvinna utan mer om att hennes lag inte är svenskt. Dels så har USA tillhört världens bästa landslag på damsidan under lång tid. Det var inte direkt någon jätteskräll att de vann OS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback