Lugis damer rejält på gång

Snacka om att det var glada miner i Lugilägret efter matchen mot Skuru idag. Inte så konstigt, 36-27 mot serietrean var så klart imponerande.

Sanna Åstrand i målet gjorde en grym match och svävade på moln när jag pratade med henne efteråt. Niklas Harris var rätt glad han också.

Sanna sa "fortsätter vi spela så här bra så kan det bära hela vägen till Globen". Jag är beredd att hålla med henne. Man har slagit eller spelat oavgjort mot alla lag i toppen utom Sävehof. Allt handlar just därför om att undvika göteborgskorna på vägen fram till final...

Sanna pratade också om den goda stämningen i laget, hur sammansvetsade de är. Hon sa att det är allt det glada och positiva som de nu lyckats ta med sig ut på planen, att det är därför det fungerar så bra.

En annan förklaring till att det går så bra just nu fick jag från Niklas Harris. Han berättade att han hade sett säsongens alla matcher på video, tre gånger och efter det lagt om anfallsspelet.

Jag kan inte tillräckligt om handboll för att exakt förstå de förändringar han pratade om, men det handlade en del om att få med kanterna mer i spelet.

Hur som helst så har förändringarna funkat bra.

Niklas frågade mig om jag inte tyckte det kändes mer som det "gamla" Lugi, dvs mycket fart och mycket hjärta.

Det gjorde det.

Saknar dock fortfarande Mia Rademacher. Henne får vi inte se den här säsongen. Men rehaben går bra och hon får börja jogga snart.

Kommentarer
Postat av: Lugist

Visst är det mer fläkt i laget igen! Men jämfört med förr är det ju mer tyngd och styrka nu också!

2009-02-01 @ 12:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback