Lugi till slutspel

Funderade länge på att åka till arenan och se Lugi-Skövde live, men det blev till sist teven och många andra lundabor verkar ha resonerat på samma sätt.

Så här i efterhand ångrar jag mig lite, det hade varit ganska kul att se Johan Zanottis show på plats.

Men, huvudsaken var naturligtvis att Lugi tog sig samman, slog Skövde och klarade slutspelsplatsen. Det trodde jag helt ärligt inte en bit in i första halvlek när Lugis spel var håglöst och tempofattigt.

Nu blir det slutspelsmatcher i Lund och Lugi har allt att vinna. Guif är solklara favoriter. Hoppat att Forsmoo är frisk tills det drar igång, han kommer att behövas.

Hur som helst så gör nog Lugi bäst i att fortsätta nöta in hur man ska hantera en punkt på Kim. Kanske kan de lära nåt av H43. Lugi punktade Zoran Roganovic en hel del under derbyt, men H43 löste det och fick loss honom ändå.

Jag är ingen handbollsexpert, men varför rör sig inte den punktade spelaren mer? Byter plats, går in på linjen, i alla fall gör något som försvårar lite för bevakaren.

Jag måste komma ihåg att fråga nån mer kunnig om saken när jag får chansen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det blir större yta till de resterande vid spel 5-5 än spel 6-6. Man borde kunna lösa det...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback