Tråkig lördag, kul söndag

Gårdagen blev inte riktigt som man hoppats... Lugis damer förlorade, Lugis herrar förlorade och Ldb FC gjorde detsamma borta mot Göteoborg.

Jag har skrivit det förut, Lugilagen lider av samma sjuka. Ojämnhet. Hög högstanivå, frustrerande låg lägstanivå.

När lagspelet inte fungerar gör Sabina Jacobsen och Kim Ekdahl du Rietz vad de kan och de gör det bra, men ingen av dem kan bära ett helt lag på sina axlar.

Det är lite otäckt hur mycket de två betyder...

Inför den här säsongen trodde och hoppades jag att Fanny Lagerström kommit till Lugi för att avlasta Sabina. I gårdagens match spelade hon inte en enda minut under tiden jag tittade (webbsändningen bröts innan matchen var färdigspelad) och då ska det tilläggas att Anna Roxå verkligen inte hade någon bra dag.

Varför får inte Fanny spela? Är hon skadad? Han hon och Nikas Harris olika åsikter om hur handboll ska spelas? Eller är hon bara inte tillräckligt bra?

Jag vill verkligen veta.

Det är hur som helst upp till bevis för Lugitjejerna nu. Det är dags att vinna sin första slutspelsmatch.

****************************************

Att Lugilagen skulle förlora var ingen jätteöverraskning för mig. Det var det däremot att Ldb FC torskade. Vägen till SM-guldet blev betydligt längre redan efter första omgången. Det som bekymrar mig mest är inte förlusten i sig utan spelet som Ldb presterade. Inget att skriva hem till mamma om direkt.

Kommentatorerna pratade om att det var kul att ha en sån världsstjärna som Renata Costa i Sverige. Jag vet inte, hon har rätt mycket kvar att bevisa tycker jag. Hon imponerade inte det minsta på mig.

Nä,  jag vet inte vad det var. Underskattning? Hade favoritskapet stigit tjejerna åt huvudet? Eller nervositet? Ovana att hantera pressen..

Uppryckning krävs hur som helst.

För övrigt tycker jag att om de nu skulle förlora var det bra att de gjorde det mot Göteborg. Av de idrottspersonligheter som jag träffat så är Torbjörn Nilsson en av de absolut trevligaste och ödmjukaste.

**********************************

Helena Jonsson vann världscupen i skidskytte idag. Upplösningen var overklig. Hade det varit en film hade man nog nästan tyckt att regissören tagit i lite väl mycket.

Jag var naturligtvis övertygad om att Helena inte skulle klara av det. Jag är en obotlig pessimist, men jag blir alltid väldigt glad när jag har fel.

Kommentarer
Postat av: benjamin

snygg blogg!

Postat av: canli mac izle

Det var det däremot att Ldb FC torskade. Vägen till SM-guldet blev betydligt längre redan efter första omgången.

2010-12-09 @ 09:17:30
URL: http://justintvcanlimacizle.wordpress.com
Postat av: xiaoxin

snygg blogg!

Postat av: Vincent

Ja de va ingen riktigt rolig lördag de där inte. När dina lag förlorar. Kul att söndagen blev lite bättre iaf.

2011-04-13 @ 21:10:21
URL: http://bonusbet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback